본문 바로가기
노래추천/감성 남자 팝송

[팝송 추천 #6] Lewis Capaldi - Pointless 가사/번역

by 욱찡이 2023. 3. 5.
반응형
"어머니에 대한 사랑 노래"

 

Lewis Capaldi(루이스 카팔디)

 

https://www.youtube.com/watch?v=HlNGI4LbAto 

(여기서 she는 엄마를 가리킵니다.)

 

bring her coffee in the morning

난 아침에 엄마에게 커피를 가져다줬고,

 

She brings me inner peace

엄마는 내게 마음의 안정을 줬어요.

 

I take her out to fancy restaurants

난 엄마를 고급 레스토랑에 데려갔고

 

She takes the sadness out of me

엄마는 나의 슬픔을 가져갔어요.

 

I make her cards on her birthday

난 엄마의 생일에 카드를 써줬어요.

 

She makes me a better man

엄마는 날 더 좋은 사람으로 만들어줬어요.

 

I take her water when she's thirsty

난 엄마가 목말라 할 때면, 물을 떠다 줬어요.

 

She takes me as I am

내가 그랬듯이, 엄마 또한 나에게 그렇게 해줬어요.

I love it when her mind wanders

난 엄마의 마음이 방황 할 때가 좋았어요.

 

And she loves it when I stay at home

엄마는 내가 집에 있을 때를 좋아했어요.

I know when she's lost and she knows when I feel alone

난 엄마를 길을 잃었을 때를 알고, 엄마는 내가 혼자라고 느낄 때를 알아요.

 

From all my airs and graces

내 모든 태도와 우아함으로부터

 

To the little things I do

내가 하는 모든 사소한 행동으로

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

 

Of all the dreams I'm chasing

내가 쫓던 모든 꿈들 조차

 

There's only one I choose

내가 선택한 유일한 사람

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

I light the fire when it's cold out

밖이 추울 때면 난 불을 밝히고

 

And she lights up the room

엄마는 방을 밝혀요.

 

I hope that she'll love me forever

엄마가 날 영원히 사랑해줬으면 좋겠어요.

 

She hopes I'll be back soon

엄마는 내가 금방 돌아오길 바래요.

 

I take her out to the movies

난 엄마를 데리고 영화를 보러 갔어요.

 

She takes away my pain

엄마는 내 고통을 가져갔어요.

 

She is the start of everything

엄마는 모든것의 시작이에요.

 

And I'll be there till the end

그리고 난 시작의 끝까지 그곳에 있을거에요.

 

I love when she laughs for no reason

난 엄마가 아무 이유 없이 웃을 때가 좋아요.

 

And her love's the reason I'm here

그리고 엄만 내가 여기 있는 이유를 좋아해요.

 

She knows when I'm hurt and I know when she's feeling scared

엄마는 내가 상처 받을 때를 알고, 난 엄마가 두려워 할 때를 알아요.

From all my airs and graces

내 모든 태도와 우아함으로부터

 

To the little things I do

내가 하는 모든 사소한 행동으로

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

 

Of all the dreams I'm chasing

내가 쫓던 모든 꿈들 조차

 

There's only one I choose

내가 선택한 유일한 사람

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

I'll wait for you

난 엄마를 기다릴거에요.

 

I'll wait for you

난 엄마를 기다릴거에요.

 

You'll wait for me too

엄마 또한 날 기다릴거에요.

 

I'll wait for you

난 엄마를 기다릴거에요.

 

I'll wait for you

난 엄마를 기다릴거에요.

 

You'll wait for me too

엄마 또한 날 기다릴거에요.

 

From all my airs and graces

내 모든 태도와 우아함으로부터

 

To the little things I do

내가 하는 모든 사소한 행동으로

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

 

Of all the dreams I'm chasing

내가 쫓던 모든 꿈들 조차

 

There's only one I choose

내가 선택한 유일한 사람

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

 

Everything is pointless without you

엄마 없이는 모든게 무의미해요.

 

 

반응형

댓글