본문 바로가기
노래추천/목소리 좋은 여자 팝송

[팝송 추천 #12] Ssha Sloan(샤샤 슬론) - Older [가사/번역]

by 욱찡이 2023. 4. 17.
반응형

Ssha Sloan(샤샤 슬론)

 

이혼 가정에서 자라난 어린 시절 샤샤 슬론의 마음담긴 가사

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rb_tqxQKSPM 

 

I used to shut my door while my mother screamed in the kitchen

내 엄마가 부엌에서 소릴 질렀을때, 난 나의 문을 닫곤 했어요.


I'd turn the music up get high and try not to listen

난 음악 볼륨을 높였고, 듣지 않으려고 했어요.


To every little fight 'cause neither one was right

옳은 것이 하나 없는 사소한 싸움들에서.


I swore I'd never be like them

난 절대 그들과 같아지지 않을거라 맹세했어요.


But I was just a kid back then

하지만 그때는 너무 아이 였어요.


The older I get the more that I see

커가면서 난 많은것을 보았어요.


My parents aren't heroes they're just like me

나의 부모님은 영웅이 아니라 그들은 나와 같았어요.


And loving is hard it don't always work

그리고 사랑하는것은 항상 마음처럼 되지 않아요.


You just try your best not to get hurt

너는 단지 상처받지 않도록 최선을 다해요.

I used to be mad but now I know

난 화가나곤 했는데 이젠 알아요.


Sometimes it's better to let someone go

때때로, 누군가를 보내주는게 낫다는걸요.


It just hadn't hit me yet

아직 난 깨닫지 못했어요.


The older I get

더 나이가 들면,


I used to wonder why, why they could never be happy

난 왜 그들이 행복하지 않은지 궁금해 했어요. 


I used to close my eyes and pray for a whole 'nother family

난 눈을 감고  다른(새로운) 가족을 위해 기도했었어요.

Where everything was fine one that felt like mine

내것 같은 모든게 좋은 어딘가의 가족을요.


I swore I'd never be like them

난 절대 그들과 같아지지 않을거라 맹세했어요.


But I was just a kid back then

하지만 그때는 너무 아이 였어요.


The older I get the more that I see

커가면서 난 많은것을 보았어요.,


My parents aren't heroes they're just like me

나의 부모님은 영웅이 아니라 그들은 나와 같았어요.


And loving is hard it don't always work

그리고 사랑하는것은 항상 마음처럼 되지 않아요.


You just try your best not to get hurt

너는 단지 상처받지 않도록 최선을 다해요.


I used to be mad but now I know

너는 단지 상처받지 않도록 최선을 다해요.


Sometimes it's better to let someone go

때때로, 누군가를 보내주는게 낫다는걸요.


It just hadn't hit me yet

아직 난 깨닫지 못했어요.


The older I get

더 나이가 들면,


The older I get the more that I see

커가면서 난 많은것을 보았어요.


My parents aren't heroes they're just like me

나의 부모님은 영웅이 아니라 그들은 나와 같았어요.
 
And loving is hard it don't always work

그리고 사랑하는것은 항상 마음처럼 되지 않아요.


You just try your best not to get hurt

너는 단지 상처받지 않도록 최선을 다해요.

I used to be mad but now I know

난 화가나곤 했는데 이젠 알아요.


Sometimes it's better to let someone go

때때로, 누군가를 보내주는게 낫다는걸요.

 

It just hadn't hit me yet

아직 난 깨닫지 못했어요.


The older I get

더 나이가 들면,

반응형

댓글